Poradnik

Tanie długopisy reklamowe – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Długopisy reklamowe to tradycyjne i cenione produkty marketingowe, które w skuteczny sposób oddziałują na klientów. Pomimo faktu, że są skutecznymi narzędziami do budowania świadomości marki, są często kupowane rutynowo i traktowane jak materiały eksploatacyjne, dlatego też ważnym aspektem jest ich cena. Tanie długopisy reklamowe mogą sprawdzać się równie dobrze co droższe opcje, ale należy tu zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jakich?


Jakość wykonania


Przyjęło się, że jeśli za jakiś przedmiot trzeba zapłacić więcej, to zapewne jest on wyższej jakości. Nie jest to jednak normą i należy pamiętać o tym, że tanie nie zawsze znaczy gorsze. Długopisy reklamowe mogą występować w bardzo korzystnej cenie, jeśli ich budowa i specyfikacja pozwalają na użycie mniejszej ilości materiałów lub też są one pozyskiwane w sposób niegenerujący obciążenia dla producentów. Dobrym przykładem są tutaj długopisy ekologiczne, które tworzone są z surowców poddanych recyklingowi.


Dopasowanie do firmy


W zależności od firmy należy wybrać długopisy reklamowe, które odzwierciedlają tożsamość graficzną przedsiębiorstwa. Oczywiście, kolor jest tutaj ważny, ale także należy wziąć pod uwagę kształt produktów w połączeniu z logo. Na przykład okrągłe logo z dużą ilością tekstu nie będzie wyglądać dobrze na cienkim przedmiocie z małym obszarem do zadrukowania. Tanie długopisy reklamowe występują w licznych rozmiarach, dlatego warto zdecydować się na takie, które rzeczywiście będą współgrały z tym, co chce się na nich zaprezentować.


Kiedy ma się już pomysł na informację tekstową i graficzną, którą umieści się na długopisach, to warto rozważyć też różne funkcje, takie jak:

  • mechanizm push,
  • mechanizm twist,
  • nakrętki,
  • klipsy,
  • rodzaj tuszu,
  • kolor tuszu.


Dopiero mając już ogólny zaraz swoich wymagań, można wybierać długopisy reklamowe pod względem koloru i kształtu.


Liczba długopisów


Tanie długopisy reklamowe zamawia się w większych ilościach niż w przypadku bardziej kosztownych modeli. Nie zawsze jest to jednak konieczne, szczególnie wtedy, jeśli jest to pierwszy zakup jakichkolwiek produktów reklamowych. Osoby, które dopiero rozpoczynają wdrażanie planu marketingowego w życie, powinny zastanowić się nad tym, ile przedmiotów są w stanie wydać przez jeden dzień. Jeśli długopisy reklamowe będą dodawane do każdego zamówienia lub wręczane wszystkim klientom, którzy przyjdą do sklepu, to wtedy rzeczywiście warto zdecydować się na spore pierwsze zamówienie. Jeśli jednak przedmioty te będą wydawane sporadycznie, to kilka tysięcy długopisów może nie być dobrym rozwiązaniem.


Ważne! Warto pamiętać o tym, że firmy potrzebują wizerunkowego „odświeżenia” co kilka lat. Trzeba wziąć to pod uwagę, składając zamówienie na tanie długopisy reklamowe.


Czas realizacji i dostępność


Ogromną zaletą większości produktów promocyjnych jest to, że zazwyczaj są one dostępne w każdej chwili. Nie należy jednak bagatelizować czasu, jaki jest potrzeby na ich personalizację. I choć profesjonalne firmy są w stanie zrobić to w przeciągu dnia, to zamówienie lepiej jest składać przynajmniej tydzień wcześniej. Dzięki temu będzie się miało pewność, że takie długopisy reklamowe będą gotowe na specjalne wydarzenia, wielkie otwarcie czy na uzupełnienie braków magazynowych.


Dodatkowy czas przed realizacją zamówienia jest również korzystny z perspektywy wprowadzenia zmian i przeprowadzenia analizy ze specjalistami. Często mogą oni udoskonalić projekt lub zaproponować korzystne modyfikacje.