Poradnik

Po co Ci gadżety reklamowe?

Wszyscy lubimy otrzymywać prezenty – są one symbolem dobrych intencji, pamięci, okazaniem sympatii. Podwójnie cieszą upominki praktyczne, takie, z których na pewno będziemy korzystać w przyszłości. Ich wręczanie to doskonały sposób na nawiązywanie nowych relacji, a także podtrzymywanie i pielęgnowanie tych istniejących. Właśnie ta ludzka słabość do bycia obdarowywanym sprawiła, że firmy sięgnęły po gadżety reklamowe. Olbrzymia popularność, którą zyskały dowodzi jedynie skuteczności takiej strategii.


Czym może być gadżet z nadrukiem?


Gadżet reklamowy to zazwyczaj rzecz uniwersalna, coś, co może przydać się każdemu – długopis lub ołówek, kubek, smycz, torba na zakupy. Dla wielu osób są to zwykle przedmioty codziennego użytku, niektórzy jednak otaczają je szczególną sympatią – kawa nie smakuje już tak dobrze pita z innego naczynia, a zwyczajnym długopisem nie pisze się już tak wygodnie. Pozytywne odczucia, które towarzyszą korzystaniu z gadżetu, częściowo przenoszą się również na firmę, której logo na nim widnieje. W ten sposób w umyśle użytkownika tworzy się pozytywny wizerunek marki, w końcu to ta firma sprawiła nam swoim podarunkiem ogromna przyjemność.


Uniwersalność gadżetów reklamowych ma duże znaczenie również dla rozpoznawalności marki. Każda osoba, która będzie pisać długopisem z firmowym logo, czy zabierze na zakupy opatrzona nim torbę, automatycznie stanie się ambasadorem danej firmy. Działa to trochę na zasadzie nieświadomego polecania – widząc u drugiej osoby przedmioty z logo danej firmy myślimy: on korzysta z ich produktów, co oznacza, że był z nich zadowolony. Skoro u niego się sprawdziły, może ja też powinienem spróbować?


Celem, do którego dąży wiele firm jest również lojalność klientów, sprawienie, aby po pierwszym skorzystaniu z usług mieli oni ochotę dokonać tego ponownie, zamiast zwrócić się ku konkurencji. Mimo iż gadżety reklamowe to z reguły drobne, niezbyt wartościowe przedmioty, naprawdę potrafią ucieszyć i mogą zapewnić w rynkowym wyścigu pożądana przewagę – kiedy oferta dwóch producentów jest podobna, zawsze wygra ten, który zaoferuje coś więcej, nawet jeśli będzie to długopis lub kubek.