Poradnik

Ołówki reklamowe – kiedy sprawdzają się najlepiej?

Ołówki reklamowe są używane od lat do promowania przedsiębiorstw i wydarzeń. Są stosowane w kampaniach marketingowych, aby zainteresować potencjalnych klientów nowym produktem. Mogą być także narzędziem zwiększającym świadomości marki. Stanowią niezwykle użyteczny gadżet, po który sięga się codziennie, dlatego też ma on niebywałą siłę przebicia. Dla jakich firm ołówki reklamowe są dobrą opcją i kiedy czerpie się z nich najwięcej korzyści?


Dla kogo ołówki reklamowe?


Koszt ołówków jest bardzo niski w porównaniu z innymi gadżetami promocyjnymi – można je nabyć za kilkadziesiąt groszy. Oznacza to, że absolutnie każde przedsiębiorstwo może w nie zainwestować, by zwiększyć swój zasięg marketingowy. Ołówki reklamowe występują w kilku kolorach, jednak na największą uwagę zasługują modele, które są całkowicie czarne. Taki produkt promocyjny jest idealny dla firm, które stawiają na elegancję, prostotę i unikatowość. Będą więc dobrym wyborem dla korporacji, które przykładowo działają w branży:

  • prawniczej,
  • jubilerskiej,
  • motoryzacyjnej,
  • high fashion,
  • IT,
  • budowniczej,
  • deweloperskiej.


Lekarze, dentyści, centra fizjoterapii i inne placówki opieki zdrowotnej często wręczają pakiety powitalne nowym pacjentom, w których znajdują się właśnie ołówki reklamowe. Służą one jako przypomnienie numeru telefonu świadczeniodawcy, a zawsze istnieje szansa, że inna osoba użyje ołówka i zadzwoni do specjalisty w celu umówienia wizyty.


Ołówki reklamowe stanowią też świetną promocję w przypadku przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć do ludzi młodych. Mogą być rozdawane podczas dni otwartych na uczelniach wyższych lub też stanowić prezent dla uczniów, kiedy ci odwiedzają konkretną placówkę.


Kiedy wręczać ołówki reklamowe?


Targi i konferencje


Ołówki reklamowe jako narzędzia marketingowe są często dystrybuowane na targach. Gdy ktoś zatrzymuje się przy stoisku w celu uzyskania informacji, prosty przyrząd do pisania może pomóc mu zapamiętać nazwę i numer telefonu firmy. Wizytówka z tymi informacjami najprawdopodobniej trafi do kosza na śmieci, ale gość zachowa ołówek i użyje go. Za każdym razem, gdy zobaczy naniesione na niego dane, jego przywiązanie do marki będzie wzrastać.


Dodatek do zakupów


Przedsiębiorstwa handlowe, zarówno te online, jak i stacjonarne, mogą dodawać ołówki reklamowe do zakupów swoich klientów. Ten drobny upominek stanowi niezwykle miły gest, który jednocześnie będzie cały czas wpływać na budowanie lojalności. Warto pamiętać o tym, że darmowe prezenty wzbudzają w ludziach potrzebę odwdzięczenia się, dlatego ołówki są cudownym przykładem na to, że już za cenę kilkudziesięciu groszy można wpływać na zachowanie odbiorców.


Prezent dla nowych klientów


W przypadku stacjonarnych placówek świetnym pomysłem jest umieszczenie w pobliżu wejścia pojemników, w których znajdują się ołówki reklamowe. Mogą być one nawet rozdawane przez personel i wręczane wszystkim tym, którzy tylko przekroczą próg sklepu czy biura. Nie tylko wzbudzi to zainteresowanie potencjalnych klientów, ale sprawi także, że będą chcieli nabyć coś w takim miejscu.