Poradnik

Naklejka, nadruk czy grawer – na jakie zdobienie się zdecydować?

Długopisy reklamowe muszą być znakowane, by spełniały one swoją promocyjną funkcję. Dzięki temu, że można nanieść na nie logo, dane adresowe lub inne informacje, wpływa się na budowanie świadomości marki i lojalność wśród klientów. W zależności od materiału, z jakiego wykonane są długopisy reklamowe, można zdecydować się na kilka wariantów zdobień.


Naklejki


Stanowią wyjątkowy dodatek, który wyróżnia produkty promocyjne. Zadrukowane długopisy reklamowe mogą być ozdobione na szczycie korpusu unikatowymi naklejkami, które przypominają krople wody. Uzyskuje się dzięki temu efekt 3D, a obrazek, który jest zatopiony w wytrzymałej masie, staje się bardziej intrygujący. Rozwiązanie to świetnie prezentuje się w przypadku takich modeli, jak Kalido, gdyż obracający mechanizm włączenia pozostawia przestrzeń na umieszczenie naklejki.


Nadruk


Nadruk na plastikowych długopisach reklamowych można uzyskać dzięki licznym metodom, a do najpopularniejszych zalicza się:

  • tampodruk,
  • sitodruk,
  • nadruk UV,
  • druk cyfrowy.

Druk tamponowy polega na tym, że atrament nakładany jest bezpośrednio na powierzchnię produktu za pomocą elastycznej podkładki silikonowej. Modyfikowana jest ona w taki sposób, by jak najefektywniej odbijać zaprojektowany obraz. To rozwiązanie sprawdza się w przypadku mało skomplikowanych wzorów, które wymagają użycia kilku kolorów.


Kolejnym popularną metodą, jaką zdobi się produkty promocyjne, jest sitodruk. W procesie tym atrament jest tłoczony przez sito o drobnych oczkach, pozostawiając odcisk koloru na powierzchni materiału. Szablony do sitodruku mogą być praktycznie w każdym kształcie i cechują się wysoką szczegółowością. Jedynym minusem tej metody jest fakt, że można nią uzyskać wyłącznie jednokolorowe zdobienia.


Druk cyfrowy wykorzystywany jest wtedy, gdy długopisy reklamowe mają być ozdobione szczegółowymi, wielokolorowymi grafikami. Pozwala także na uzyskanie gradientów i innych efektów, które są niemożliwe do osiągnięcia przy tradycyjnych metodach dekorowania produktów promocyjnych.


Druk UV to forma druku cyfrowego, która wykorzystuje ultrafioletowe światło do suszenia lub utwardzania atramentu w trakcie drukowania. Daje to możliwość osiągnięcia wyjątkowo ostrych krawędzi wydruku, więc zachowuje się maksymalną szczegółowość. Ponadto farby utwardzane promieniami UV są odporne na warunki atmosferyczne i są mniej narażone na blaknięcie.


Grawerowanie laserowe


Grawerowanie laserowe jest procesem stosowanym na produktach metalowych i niektórych przedmiotach wykonanych z drewna. Najbardziej luksusowe długopisy reklamowe są zdobione właśnie w ten sposób. Sam proces grawerowania jest dość prosty w swoim założeniu i polega na zdzieraniu wierzchniej warstwy lakierowanej powłoki. W zależności od tego, jakie połączenia materiałów się wybierze, można uzyskać odmienne rezultaty.


Co wybrać?


Każda z wyżej wymienionych metod cechuje się innymi właściwościami i sprawdza się przy różnych produktach promocyjnych. Długopisy reklamowe można przyozdobić zarówno szczegółowymi grafikami, jak i drobnym, prostym logo, więc wiele zależy od tego, jaki preferuje się styl i jaki efekt chce się osiągnąć. Warto pamiętać jednak o tym, że obecna technologia daje nieograniczone możliwości w zakresie zdobnictwa, więc każdy projekt, nawet ten wyjątkowo skomplikowany, może być zrealizowany.