Poradnik

Jak wykorzystać upominki reklamowe w marketingu firmy?

Czasem zdarzy się osoba, która stwierdzi, że nie lubi dostawać prezentów, jednak z reguły bycie obdarowywanym sprawia nam dużą przyjemność. To zamiłowanie do otrzymywania upominków jest jedną ze strategii wykorzystywanych przez firmy na całym świecie. Tym, którzy wciąż nie są pewni, w jaki sposób wręczanie drobnych gadżetów może pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki, spieszymy z krótkim wyjaśnieniem.

Tym, co cenimy sobie najbardziej, przy różnych prywatnych okazjach, jest pamięć. Kiedy najbliżsi składają nam życzenia i wręczają nam podarunki, czujemy, że im na nas zależy. Podobnie działa to w przypadku marek – firma, która swoim klientom wręcza upominki daje wyraźny sygnał, że nie traktuje ich wyłącznie jako źródło zysku, ale stawia również na dobre relacje. Gadżety, nawet takie o niewielkiej wartości to sposób, aby wzmocnić więź z tymi, którzy już skorzystali z naszych usług lub też zaskarbić sobie sympatię tych, którzy jeszcze nie mieli okazji tego zrobić. Czasem może się okazać, że kiedy klient będzie miał do wyboru dwie bardzo podobne oferty, to właśnie reklamowa smycz lub długopis skłoni go do podjęcia korzystnej dla nas decyzji.

Wiele firm zapomina, że marketing prowadzić można zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz przedsiębiorstwa. Gadżety warto wręczać nie tylko kontrahentom czy klientom, ale również samym pracownikom. Oni również docenią fakt, że ich firma dba, aby zawsze pod ręką mieli coś do pisania, mogli z czasie pracy napić się kawy z poręcznego kubka lub w razie potrzeby skorzystać z przenośnej pamięci. Posiadanie załogi, która identyfikuje się z firmą i czuję się zauważona to również element marketingowy.

Wiele firm angażuje się w różnego rodzaju wydarzenia społecznościowe lub akcje charytatywne i to właśnie na ich potrzeby tworzy unikalne upominki reklamowe. Jest to doskonałe narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku, ponieważ podkreśla zarówno zaangażowanie w życie lokalnej społeczności jak i obdarowuje swoich klientów prezentami.