Poradnik

Jak NIE projektować długopisów reklamowych – 4 najczęstsze błędy

Przemyślana kampania marketingowa może przynieść ogromne korzyści – zarówno wizerunkowe, jak i finansowe. Jednak narzędzia promocyjne, takie jak długopisy reklamowe, mogą prawidłowo oddziaływać na klientów tylko wtedy, gdy są właściwie zaprojektowane. Muszą też wyróżniać się na tle produktów reklamowych konkurencji, zwracać uwagę i przekazywać najważniejsze informacje. Jakich błędów zatem nie popełniać, by w pełni wykorzystać ich potencjał?


Zbyt dużo lub zbyt mało informacji


Pierwszą rzeczą, jaką należy rozpatrzyć po wybraniu narzędzi promocyjnych, jest to, jaki mają one spełniać cel. Długopisy reklamowe zapewniają o wiele mniejszą powierzchnię do nanoszenia informacji niż banery, jednak to nie znaczy, że nie można dzięki nim przekazać tego, co na bilbordach czy w długich reklamach. Wszystko zależy od tego, jakie treści się wybierze. Przeważnie właściciele firm decydują się na umieszczenie:


  • nazwy firmy,
  • logo,
  • sloganu,
  • numeru telefonu,
  • adresu strony internetowej,
  • adresu social mediów.


Całość może stanowić więc tylko kilkadziesiąt znaków, a jednak daje odbiorcom wszystko to, co jest potrzebne klientom do dotarcia do firmy oraz do skontaktowania się z nią. Ciekawy slogan i kolorystyka mogą zainteresować i przypominać o tym, czym właściwie zajmuje się przedsiębiorstwo. Powyższe informacje stanowią więc złoty środek, który bardzo łatwo można zaburzyć. Wystarczy zastosować zbyt długie hasło lub wręczać długopisy reklamowe, na których jest wyłącznie logo.


Korzystanie z obrazów o niskiej rozdzielczości


Największa liczba błędów popełnianych przez firmy podczas projektowania treści dotyczy zdjęć o niskiej rozdzielczości. Logo, które już w pliku źródłowym jest ziarniste, zamazane i pozbawione kolorów, po naniesieniu na długopisy reklamowe będzie prezentowało się dokładnie tak samo. Klienci po otrzymaniu takiego przedmiotu mogą zadawać sobie pytanie: „Jeśli firma nie potrafi nawet uzyskać wyraźnego obrazu o wysokiej jakości, jak może stworzyć świetny produkt?”. Warto więc poświęcić trochę czasu i funduszy na to, by dopracować grafiki i inne treści, które mają zdobić długopisy reklamowe.


Nieodpowiednia kolorystyka


Kolor ma ogromny wpływ na postawy i reakcje emocjonalne kupujących. Zanim wybierze się schemat odcieni dla swoich produktów promocyjnych, należy przeprowadzić badania i dowiedzieć się, jak barwy oddziałują na konsumentów. Dla przykładu długopisy reklamowe, które są w jaskrawych, żywych kolorach, nie będą pasować do firm o poważnej tematyce, z kolei te czarne i stonowane wzbudzą konsternacje w przypadku korporacji nastawionych na edukację czy rozrywkę.


Stawianie na ilość, a nie na jakość


Tanie długopisy reklamowe mogą być tak samo dobre, jak droższe odpowiedniki. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy wybiera się produkty, które już od samego początku mogą wzbudzać pewne zastrzeżenia. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że długopisy reklamowe to inwestycja na lata – działają one na każdą osobę, która będzie nimi pisać, a ta funkcja nie będzie mogła być spełniona, jeśli przybory te zepsują się po kilku użyciach.